logo ArtMarketing.eu
 
Startpagina arrow Persberichten arrow Art giclées van Norbertus bij Praxis  
Over ArtMarketing.eu
Startpagina
De Missie
De Formules
Voor de kunstenaars
Pictoright
Contact
Nieuws
Nieuwsberichten
Persberichten
Innovatieve producten
Hom3Decorator
Wall Transfers
XPozer
Innovatie partners
Fujicolor
 
 
Dushi innovatiepartner van ArtMarketing.eu
 
 
Timeview, innovatieve partner van ArtMarketing.eu
 
 
AVEC, partner van ArtMarketing.eu
 
 
XPOZER en ArtMarketing.eu zijn partners voor het innovatieve product
 
 
HOM3DECORATOR partner ven ArtMarketing.eu
 
 
Biyomap innovatiepartner van ArtMarketing.eu
 
 

ArtMarketing.eu presenteert:

Art giclées van Norbertus bij Praxis

Vanaf 22 november zijn exclusief op de webwinkel van Praxis (www.praxis.nl) zeer fraaie art giclées van de Amersfoortse kunstenaar Norbertus verkrijgbaar. Voorlopig zijn twee kunstwerken voor dit unieke project geselecteerd. Het betreft decoratieve landschappen in aansprekende vrolijke kleuren. Prijs: €98 per stuk. De kunstwerken zijn met de grootste zorg en op ambachtelijke wijze uitgevoerd op speciaal canvas met de afmetingen van 50 x 50 cm.

nobertus_voorbeeld_praxis_op_3_d_1_november_2010.jpg

  Kunst bij Praxis

praxis.gif ‘Een prima initiatief van ArtMarketing.eu en Praxis om mijn werk op deze wijze onder de aandacht van een breed publiek te brengen. Kunst is voor iedereen en zeker niet voorbehouden aan een elite. De giclées zijn voor een zeer schappelijk prijsje binnen het bereik van mensen, die niet zo gauw een galerie binnenstappen. Ik juich dit project dan ook van harte toe.’

nobertus_voorbeeld_praxis_op_3_d_1_november_2010.jpg
norbertus_voorbeeld__praxis__op_3_d_versie_2_1_november_2010.jpg
  Kunst in een ivoren toren? Norbertus is er wars van, hoewel zijn schilderijen, zeefdrukken, litho’s en ander werk zijn uitgewaaierd naar prestigieuze galeries, bedrijfsruimten en particuliere verzamelingen in binnen- en buitenland. ‘Ik wil ook graag gezien worden door het grote publiek. Ik zie dit project van Praxis dan ook als een soort Geuzendaad. Het is een beetje schoppen tegen heilige kunsthuisjes, maar wel op een vriendelijke manier. Ik heb daar best plezier in.’


norbertus.jpgNorbertus (Amersfoort, 1958) is een gewild kunstenaar. Al op jonge leeftijd werd zijn teken- en schildertalent ontdekt. Het was al snel duidelijk dat hij ‘de kunst zou ingaan.’ Als invloeden noemt hij de oude meesters, de impressionisten, Cobra en latere stromingen. Gaandeweg ontwikkelde hij zijn eigen herkenbare stijl. Opvallend is zijn rijke, bijna Zuid-Amerikaanse kleurgebruik. Zijn werken, veelal landschappen en dorpsgezichten, hebben een vrolijke uitstraling, met felle kleurcontrasten en verticale lichtbundels. Kunstzinnig, decoratief en geschikt voor elk interieur. Geïnteresseerde particulieren en bedrijven kunnen bij Norbertus ook terecht voor workshops en schilderclinics. (meer info: www.norbertus.org)


De lange versie van het Youtube filmpje over kunstenaar Norbertus ziet u hieronder.

 

  The Art of Recession

Kunst in tijden van recessie. Norbertus maakt als positief ingesteld kunstenaar van de nood een deugd en haalde twee jaar geleden met een ludieke actie de internationale pers, inclusief The New York Times. Hij koppelde toen de verkoopprijs van zijn schilderijen aan de Dow Jones-index. Als ijkpunt nam Norbertus een notering van 10.000 punten. Zakte de index naar bijv. 8500, dan kreeg de koper een korting van 15 procent. ‘Ik ben helemaal klaar met het negatieve nieuws over de financiële crisis,’ liet hij destijds weten. ‘Ik geloof heilig in een zonnige toekomst. Als de Dow naar 5000 punten zakt, verkoop ik mijn schilderijen gewoon voor de helft van de prijs.’
De actie is intussen beëindigd; de Dow staat inmiddels boven de 11.000.

Wat is een Giclée?

Giclée komt van het Franse werkwoord ‘gicler’ dat stralen of vernevelen betekent. Bij deze techniek worden hoogwaardige inkten in verschillende kleurlagen aangebracht op speciaal kunstdrukpapier of canvas. De giclée vindt zijn oorsprong eind jaren 80 in de Verenigde Staten.

Het vervaardigen van hoogwaardige giclée kunstdrukken begint met het digitaliseren van het origineel met een speciale professionele scanner. Het schilderij wordt lijn voor lijn afgetast nadat de juiste belichting is bepaald. Veelal is de kunstenaar persoonlijk aanwezig om eventuele kleurcorrecties aan te brengen. Vervolgens wordt een digitaal masterbestand gemaakt. Aan de hand daarvan  wordt -in gelimiteerde oplage- de kunstdruk vervaardigd. Giclées worden stuk voor stuk geproduceerd. Het proces kan per exemplaar tot wel een uur in beslag nemen. Het maken van een Certified Art Giclée is een ambachtelijk stukje werk en wordt doorgaans uitgevoerd door een masterprinter.

 
Laatste nieuws
Opdrachtgevers
BOL.com
 
 
prenatal
 
 
HEMA en ArtMarketing.eu ontwikkelden het innovatieve product Wall TRansfers van Jip en Janneke
 
 
Gamma
 
 
Telegraaf
 
 
Kruidvat
 
 
ING Logo
 
 
karwei_logo.jpg
 
 
Wehkamp en kunst van ArtMarketing.nl
 
nijhof.gif
 
Vespo
 
 
BWM
 
bruna-nl.gif
 
marskramer.gif
 
ECI
 
Blokker
 
praxis.gif
 
Rosti Mepal werkt samen met ArtMarketing.nl
 
 
leenbakker_logo.gif
 
logo-tp.gif
 
intratuin.gif
 
© 2017 ArtMarketing - Totaalconcepten voor kunst, verkoop, marketing en alle combinaties daarvan
created by Imagomakers