logo ArtMarketing.eu
 
Startpagina arrow Persberichten arrow Ans Markus Kunstenaar van het Jaar 2009  
Over ArtMarketing.eu
Startpagina
De Missie
De Formules
Voor de kunstenaars
Pictoright
Contact
Nieuws
Nieuwsberichten
Persberichten
Innovatieve producten
Hom3Decorator
Wall Transfers
XPozer
Innovatie partners
Fujicolor
 
 
Dushi innovatiepartner van ArtMarketing.eu
 
 
Timeview, innovatieve partner van ArtMarketing.eu
 
 
AVEC, partner van ArtMarketing.eu
 
 
XPOZER en ArtMarketing.eu zijn partners voor het innovatieve product
 
 
HOM3DECORATOR partner ven ArtMarketing.eu
 
 
Biyomap innovatiepartner van ArtMarketing.eu
 
 

Ans Markus Kunstenaar van het Jaar 2009

Ans Markus - Kunstenares van het jaar 2009Ans Markus is gekozen tot Kunstenaar van het Jaar 2009. Op de feestelijke openingsavond van de Kunstweek 2009 nam de winnares de Kunstweek Prijs van € 10.000 plus een reischeque ter waarde van € 3.000 in ontvangst. Onderdeel van de prijs is ook een speciale expositie in museum Flehite in Amersfoort.

In de laatste verkiezingsronde versloeg Ans Markus zeven andere bekende beeldende kunstenaars, onder wie Armando, eerdere winnares Gerti Bierenbroodspot en de fotografen Anton Corbijn en Erwin Olaf. De prijsuitreiking vond plaats in het Centraal Museum Utrecht, waar meer dan honderd kunstliefhebbers bijeen waren gekomen om het startsein voor de landelijke Kunstweek (7 t/m 15 november) luister bij te zetten.

De ‘shortlist’ van de acht finalisten was tot stand gekomen na diverse publieke verkiezingsronden. In totaal zijn daarin 40.000 stemmen uitgebracht. Een jury van deskundigen wees uiteindelijk in de finaleronde Ans Markus aan als winnares.

 

Ans Markus: Kunstenaar van het jaar 2009

Ans Markus, melancholie en authenticiteit

Ans Markus (1947, Halfweg) schildert al meer dan dertig jaar. Ze is autodidact en heeft gaandeweg een geheel eigen stijl ontwikkeld met een sterke symboliek, waarin de ‘vrouw’ een belangrijke rol speelt. Brede publieke bekendheid kreeg zij met haar doeken ‘vrouwen in windsels’, een sterke en authentieke serie schilderijen met een diepe melancholische ondertoon. Ook haar hommages aan moderne klassieken, schilderijen over Medea en haar interieurs van de godshuizen maakten grote indruk op het publiek.

Haar commerciële succes heeft haar verdere persoonlijke ontwikkeling niet in de weg gestaan. De introverte Ans Markus heeft in haar werk een persoonlijke mythologie geïntroduceerd, die een eigen denk-, ervarings- en gevoelswereld omvat. Haar kunst vormt een belangrijke vernieuwende bijdrage aan het realisme in de Nederlandse schilderkunst en is volstrekt authentiek.

www.kunstweek.nl
www.ansmarkus.nl

 

Ans Markus - Kunstenares van het jaar 2009
 

 

 
Laatste nieuws
Opdrachtgevers
BOL.com
 
 
prenatal
 
 
HEMA en ArtMarketing.eu ontwikkelden het innovatieve product Wall TRansfers van Jip en Janneke
 
 
Gamma
 
 
Telegraaf
 
 
Kruidvat
 
 
ING Logo
 
 
karwei_logo.jpg
 
 
Wehkamp en kunst van ArtMarketing.nl
 
nijhof.gif
 
Vespo
 
 
BWM
 
bruna-nl.gif
 
marskramer.gif
 
ECI
 
Blokker
 
praxis.gif
 
Rosti Mepal werkt samen met ArtMarketing.nl
 
 
leenbakker_logo.gif
 
logo-tp.gif
 
intratuin.gif
 
© 2017 ArtMarketing - Totaalconcepten voor kunst, verkoop, marketing en alle combinaties daarvan
created by Imagomakers